ساتیاتکس ارائه دهنده خدمات چاپ سابلیمیشن روی پارچه | چاپ طاقه پارچه | چاپ پارچه برش خورده

متراژقیمت‌عرض‌160(تومان/متر)قیمت‌عرض‌180(تومان/متر)تاریخ تحویل
10 تا 30 متر50،00060،000تماس بگیرید
از30تا 10025،00028،000سه روز کاری
از100تا100021،00023،0005 روز کاری
بیشتراز100020،00022،000متغیر

لیست قیمت چاپ سابلیمیشن روی پارچه

ویژگی های ساتیاتکس:

  • تیراژ تولید روزانه 10،000 متر
  • دستگاه های صنعتی و به روز
  • مواد خام درجه یک ترک
  • تیم طراحی با تجربه
چاپ سابلیمیشن طاقه ای

گالری ساتیاتکس

تماس با ما:

ساعات پاسخگویی: شنبه  تا چهارشنبه  _ 9:00 الی 17:00 

با چاپ سابلیمیشن آشنا نیستید؟

چاپ سابلیمیشن چیست ؟ سابلیمیشن روشی برای چاپ بر روی پارچه و همچنین چاپ روی اجسام و مواد مختلف است که در آن از جوهر های حساس به حرارت استفاده می شود. این جوهر ها تحت تاثیر گرما به گاز تبدیل شده و  …

16 نکته مهم که حتما باید قبل از سفارش چاپ سابلیمیشن بدانید

1. جنس پارچه:

جنس پارچه در چاپ سابلیمیشن بسیار مهم است،پارچه های  پارچه های الیاف طبیعی مثل پنبه و کتان و ویسکوز رنگ نمیگیرند و مناسب چاپ سابلیمیشن نیستند، بهترین نوع پارچه برای این چاپ پارچه های پلی استری می باشد.

پارچه پنبه:

مقدار رنگی که روی این پارچه می نشیند بسیار کم است و همین مقدار هم بعد از یکبار شست و شو از بین می رود.

پلی استر پنبه:

الیاف پلی استر رنگ می گیرد اما الیاف پنبه رنگ نگرفته که  باعث به وجود آمدن جلوه خاصی در پارچه شده است.

پلی استر :

این پارچه به طور کامل رنگ را به خود جذب می کند و از ثبات رنگ کافی نیز برخوردار است؛ برای چاپ سابلیمیشن مناسب است

جنس پارچه

2. رنگ پذیری:

پارچه های پلی استر هم به دلایلی ممکنه رنگپذیری کمی داشته باشن یکی از مهم ترین دلایل آن مواد شیمیایی، مثل نرم کن ها و کوتینگ ها هست که در مراحل تکمیل به پارچه زده میشود. پس نمونه گرفتن قبل از چاپ ضروری است. قبل از خرید پارچه از پارچه فروش بخواهید یک تکه کوچک از پارچه به شما بدهد تا رنگ پذیری پارچه را تست کنید.

رنگ پذیری

3. آبرفت:

پارچه های پلی استر بر اثر حرارت کمی جمع میشوند، که اصطلاحا آب رفت میگویند. میزان آبرفت در پارچه های مختلف، متفاوت است. آبرفت مشکلات مختلفی به وجود می‌آورد. برای برطرف کردن این مشکل باید پارچه قبل از چاپ اِستَنتِر شود. استنتر پارچه را به مقدار لازم حرارت میدهد تا آبرفت آن گرفته شود و فیکس شود.

  • کم شدن متراژ: برای مثال اگر شما یک طاقه 100 متری چاپ  کنید، 100 متر کاغذ چاپ میشود. بعد از پرسِ کاغذ روی پارچه اگر آبرفت این پارچه 5 درصد باشد 95 متر پارچه تحویل میگیرید.
  • سایه افتادن: همان طور که میدانید برای انتقال طرح از روی کاغد بر روی پارچه، کاغذ و پارچه بر روی هم قرار میگیرند و از پشت به کاغذ حرارت داده میشه تا رنگ بلند شود و روی پارچه بنشیند. اگر پارچه بر اثر حرارت آب برود و جمع شود روی کاغذ سُر میخورد و رنگ به پارچه مالیده میشود و تصویر دوتایی یا تار میشود.
  •  
  • محاسبه تعداد کار: یکی دیکر از مشکلاتی که آبرفت به وجود می آورد این است که برای محاسبه مقدار پارچه ای که برای تعداد مشخصی کار نیاز دارید باید آبرفت را هم در نظر بگیرید و اضافه کنید.
آبرفت پارچه

4. سوختن پارچه:

مشکل دیگری که ممکن است هنگام چاپ سابلیمیشن  برای پارچه شما رخ دهد سوختگی و آب  شدن پارچه هنگام چاپ  به خاطر دمای بالای دستگاه پرس  است.

پارچه منتخب باید تحمل 200 درجه حرارت را داشته باشد تا هنگام چاپ دچار سوختگی نشود.همچنین تمام پارچه های پلی استری پس از چاپ کمی خشک می شوند،پس  حتما پس از چاپ  زیر دست پارچه را بررسی کنید.

5. رنگ پارچه:

چاپ سابلیمیشن فقط روی پارچه های سفید قابل انجام است. اگر از پارچه های رنگی استفاده کنید رنگ زمینه، به رنگ پارچه میشود . بنابراین روی پارچه های رنگی فقط بعضی رنگ ها قابل چاپ هستند. (طرح ها تیره تر از رنگ پارچه که البته هم خانواده رنگ پارچه باشد) برای چاپ پارچه های رنگی حتما با کارشناسان  ما  مشورت کنید.

چاپ روی پارچه رنگی

6. خط کامپکت :

چاپ سابلیمیشن فقط روی پارچه های سفید قابل انجام است. اگر از پارچه های رنگی استفاده کنید رنگ زمینه، به رنگ پارچه میشود . بنابراین روی پارچه های رنگی فقط بعضی رنگ ها قابل چاپ هستند. (طرح ها تیره تر از رنگ پارچه که البته هم خانواده رنگ پارچه باشد) برای چاپ پارچه های رنگی حتما با کارشناسان  ما  مشورت کنید.

خط کامپکت پارچه

7. محاسبه متراژ پارچه:

برای چاپ سابلیمیشن باید متراژ پارچه دقیق محاسبه شود چون به همان مقدار باید کاغذ چاپ شود. برای مثال مشتری 1000 متر پارچه دارد، که هر 250 متر  را یک طرح چاپ میکنید. پس 1000 متر کاغذ چاپ میشود. اگر محاسبه متراژ درست نباشد وقتی کاغذ بر روی پارچه پرس شد مقداری از کاغذ یکی از طرح ها اضافه میماند که به عنوان ضایعات باید دور ریخته شود و و این باعث میشود متراژ طرح ها هم مساوی نشود چون از آخرین طرح اضافه می آید و آخرین طرح کمتر از 250 متر بر روی پاره میخورد.

و در صورتی که متراژ بیشتر از اندازه واقعی محاسبه شده باشد کاغذ کم می‌آید و مقداری از پارچه چاپ نشده میماند که اگر بخواهیم دوباره کاغذ چاپ کنیم دوباره کاری میشود و زمان از دست میرود. و مهمتر از آن تساوی متراژ طرح ها به هم میخورد.

پس در هر دو صورت چه متراژ را بیشتر از آن چیزی که هست محاسبه کنیم و چه کمتر باعث دردسر میشود. با این وجود کاری نمیشود کرد چون محاسبه دقیق امکانپذیر نیست پس باید با این مشکل کنار بیایم. فقط سعی کنیم با محاسبه دقیق تر این مشکل رو به حداقل برسانیم.

8. لول شدن لبه های پارچه:

برای پارچه هایی که بعد از برش باید چاپ شوند حتما قبل از برش با ما مشورت کنید. چون برای بعضی از پارچه ها بعد از برش مشکلاتی مثل پرز ریزی لبه ها روی پارچه و ایجاد لکه های سفید در چاپ، و همچنین لول شدن پارچه به وجود میاد.

لول شدن پارچه

9. پرز ریزی لبه های پارچه

پارچه‌های مخمل بعد از برش پرز می‌ریزد که همین پرزها در کار چاپ اختلال ایجاد می‌کنند. پارچه‌های دورس خار خورده هم همین مشکل را ایجاد می‌کنند.

10. تلفات:

مشکل بعدی تلفات پارچه است. مقداری پارچه برای تست های اولیه قبل از چاپ مصرف میشود (حدود نیم متر برای هر طرح). اول و آخر هر طاقه هم به دو دلیل ممکن است خراب شود. دلیل اول چروک و شکستگی هایی هست که موقع طاقه پیچی در پارچه به وجود می آید. و دلیل دوم اینه که دستگاه کلندر ابتدای پارچه را میکشد تا بین سیلندر و نمد دستگاه قرار دهد. که البته پرسنل با تجربه مجموعه ساتیاتکس تا حد ممکن از این مشکلات جلوگیری میکنند. اما باید حدود 2 درصد برای تلفات در نظر بگیرید (اگر طاقه های کوچکتری دارید حدود 3 درصد).

11. تکمیل پارچه:

برای چاپ سابلیمیشن تکمیل پارچه باید تمیز و بدون ایراد باشد اگر عرض پارچه متغیر باشه لبه ها چروک یا لوله میشوند یا اگر بد طاقه پیچ شده باشه شکستگی ایجاد میشود. برای دست یابی به بهترین کیفیت چاپ باید پارچه شست و شو شود. 

12. تطابق رنگ:

به دلیل چند مرحله ای بودن چاپ سابلیمیشن ممکن است رنگی که برای شما نمونه گیری شده و شما تایید کرده اید با کار نهایی کمی متفاوت باشد. بنابراین تغییر رنگ از نمونه تا چاپ نهایی اجتناب ناپذیر است این مشکل زمانی بیشتر نمود پیدا میکند که بخواهید کار را بعد از مدت زمان نسبتا طولانی دوباره تکرار کنید. با تغییر هر یک از پارامتر های دمای کارگاه، رطوبت هوا، دمای دستگاه کلندر، سرعت دستگاه گلندر و همچنین کاغذ و رنگ مصرفی تغییر رنگ به وجود می‌آید. متخصص های مجموعه چاپ ساتیاتکس با ثابت نگه داشتن شرایط و مواد خام مصرفی تا حد امکان از بروز این مشکلات جلوگیری میکنن.

13. سفیدی لبه ها و اول و آخر هر طاقه

عرز پارچه‌ها متفاوت است بنابراین قبل از اینکه ما کاغذ را چاپ کنیم پارچه را اندازه‌گیری می‌کنیم. اما عرض پارچه‌ها متغیر نیست هست یعنی ممکن است اول طاقه با وسط طاقه یکی نباشد به همین دلیل کاغذ سابلیمیشن را چند سانتی متر کمتر چاپ می‌کنیم. این باعث می‌شود از هر طرف حدود یک الی دو سانتی‌متر پارچه چاپ نخورده باقی بماند.

البته راه حل این موضوع استفاده از کاغذ پشتیبان است که اگر عرض پارچه کمتر از عرض چاپ شد کاغذ رنگ‌های اضافی را بگیرد و نمد کثیف نشود که این شامل هزینه اضافی برای کاغذ پشتیمی‌شود.

علاوه بر آن اول و آخر هر طاق ممکن است کمی سفید بماند چون کاغذ و پارچه همزمان با هم وارد دستگاه کلندر نمی‌شوند و در انتها نیز ممکن است هر دو همزمان با هم تمام نشوند.

14. عرض

عرض بیشتر پارچه‌های خارجی حدود ۱۵۰ سانتی‌متر است اما پارچه‌های ایرانی از 90 سانیتیمتر تا 320 سانتی‌متر متغیر است.

عرض ماشین‌های چاپ 180 سانتی‌متر و برخی از ماشین‌های چاپ پرده و روتختی ۳۲۰ هستند.

کاغذهای موجود در بازار نیز به طور عمده در ۳عرض ۱۴۰ و ۱۶۰ و ۱۸۰ و 320 موجود هستند.

نکته اینجاست که قیمت کار شما با توجه به عرض کاغذ مصرفی محاسبه می‌شود برای مثال اگر پارچه شما عرض ۱۵۰ باشد برای آن از کاغذ عرض ۱۶۰ استفاده می‌شود.

15. بافت پارچه

 

پارچه‌های با بافت ریزتر و صاف‌تر چاپ را بهتر نشان می‌دهند پارچه‌هایی مثل ساتن و میکرو با دقت بسیار بالایی چاپ را به خود می‌گیرند اما پارچه‌هایی مثل جودون که که دارای پستی بلندی و حفره در بافت خود هستند نه، همین حفره‌ها بعد از چاپ سفید دیده می‌شود.

نکته دوم در مورد بافت پارچه‌های لاکرادار یا کش دار هست چون چاپ سابلیمیشن روی سطح پارچه باقی می‌ماند پارچه‌های که کشی هستند بعد از کشیده شدن سفیدی لابلای الیاف پارچه دیده می‌شود.

 

16. پرده و روسری

تفاوت چاپ پرده و روسری با انواع دیگر چاپ این است که طرح به طور پاترن یا الگوی تکرار شونده نیست. در ابعاد مشخصی چیده می‌شود روی طاق پارچه. 

برای مثال هر پرده ۳ متر است و یک طاقه ۲۰ متری 6 پرده ۳ متری جا می‌گیرد و ۲ متر اضافه می‌ماند.

و نکته دیگر اینکه اگر پارچه یا کاغذ زدگی داشته باشد یک پرده به طور کامل پرت می‌شود به این دو دلیل پرتی پرده و روسری بالاتر است طرح‌های الگویی است.

10 نکته مهم که باید قبل از سفارش چاپ برش خورده بدانید

پارچه را بعد از برش چاپ کنیم یا به صورت طاقه ای؟

بستگی به طرح شما دارد که پارچه را قبل از برش چاپ کنیم یا بعد از برش. در صورت امکان بهتر است طاقه ای چاپ کنید چون:

  1. هم تلفات کمتری دارد
  2. هزینه چاپ کمتر
  3. سرعت بیشتر

اما در مورد بعضی طرح ها روی طاقه قابل انجام نیست مثل طرح های عکس دار و نوشته دار و یا طرح های جهت دار

۱۰ نکته مهم چاپ پارچه برش خورده را که در پایین به آنها شاره شده ، مطالعه کنید.

چاپ پارچه برش خورده چگونه است

۱۰ نکته مهم که قبل از سفارش چاپ سابلیمیشن پارچه برش خورده باید بدانید

۱- چرا پارچه را بعد از برش چاپ کنیم ؟

برخی از طرح ها قابلیت چاپ بر روی طاقه را ندارند. برای مثال لباس تیم های ورزشی که شامل شماره و اسم بازیکن است باید ابتدا پارچه برش بخورد سپس طرح بر روی الگو قرار گیرد تا بتوان شماره و اسم را دقیقا در جای خود قرار داد. مثال دیگر تیشرت های مردانه دارای نوشته و لباس های زنانه دارای عکس و یا گل های درشت و یا حاشیه می‌باشد. خدمات چاپ سابلیمیشن بر روی طاقه با دستگاه کلندر انجام میشود اما اگر پارچه را برش بزنید باید یکی یکی با پرس تحت کاغذ سابلیمیشن را بر روی آن پرس کنید. به این دلیل است که هم قیمت چاپ سابلیمیشن بر روی طاقه به صرفه تر است و هم سرعت آن بالا تر است.

دلیل دیگری که برخی پارچه را قبل از چاپ برش می‌دهند این است که به دستگاه های چاپ طاقه (دستگاه پلاتر رول به رول و دستگاه کلندر) دسترسی ندارند و کاغذ را با پرینتر های رومیزی چاپ می‌کنند و کار پرس را با پرس های رو میزی یا اصطلاحا پرس دستی انجام می‌دهند.

۲- قیمت چاپ طاقه پارچه بیشتر است یا قیمت چاپ پارچه برش خورده؟

هزینه چاپ پارچه برش خوره بیشتر است به دو دلیل ۱- نیروی کاری بیشتری صرف می‌شود. ۲- پرتی مواد خام بیشتر است

۳- کیفیت چاپ طاقه پارچه بالا تر است یا کیفیت چاپ پارچه بغد از برش؟

اگر از مواد خام (رنگ سابلیمیشن و کاغذ سابلیمیشن) یکسان استفاده شود کیفیت یکسان است. اما طاقه با دستگاه کلندر پرس میشود ولی پارچه برش خورده ممکن است با دستگاه پرس تخت پرس شود. کلندر بیشتر مناسب طاقه پارچه است و ممکن است برای پارچه برش خورده باعث تلفات بالاتری شود.

۴- چاپ روی طاقه بیشتر زمان می‌برد یا چاپ روی پارچه برش خورده؟

چاپ روی پارچه برش خورده بیشتر زمان میبرد. که دلایل آن روند پیچیده تر طراحی و الگوسازی است. یکی دیگر از دلایل آن این است که باید پارچه ها توسط نیروی کار یکی یکی روی میز کلندر یا صفحه پرس تخت چیده شوند.

۵- آیا چاپ روی لباس دوخته شده آماده قابل انجام است؟

بله قابل انجام است اما اگر به این روش عمل کنید با مشکلات زیر مواجه خواهید شد.

  • ممکن است لایه زیرین لباس رنگ بگیرد. یعنی رنگ از پارچه عبور کرده و به لایه زیرین یعنی پشت کار هم نفوذ میکند و کار را خراب می کند.
  • درز ها و دوخت ها رنگ نمی‌گیرد و سفید میماند که نمای
  • اگر لباس دکمه، زیپ یا سنگ دوزی و یا و یا هر چیز دیگری داشته باشد زیر پرس حرارتی خراب می‌شود.
  • اگر کار ساسون و یا چین داشته باشد کار زیر پرس خراب می‌شود.

۶- چه کار هایی را به روش چاپ طاقه پارچه و چه کار هایی را به روش چاپ پارچه برش خورده باید چاپ کنیم؟

در مرحله اول بهترین و راحت ترین کار این است که به روش چاپ طاقه پارچه انجام شود. اگر طرح مورد نظر طوری بود که چاپ روی طاقه پارچه امکان پذیر نبود. بهتر است که روی پارچه برش خورده چاپ شود و بعد از آن دوخته شود. اگر به هر دلیلی انجام چاپ روی پارچه برش خورده امکان پذیر نبود روی لباس دوخته شده چاپ شود (مثلا زمانی که لباس آماده خریداری می‌شود).

۷- میزان تلفات چاپ سابلیمیشن پارچه برش خورده بیشتر است یا چاپ سابلیمیشن طاقه پارچه؟

در چاپ پارچه برش خورده تلفات بیشتر است چون مراحل کار پیچیده تر است. برای مثال اگر در موقع پهن کردن پارچه زیر پرس کمی بیدقتی شود ممکن است پارچه به طور دقیق روی طرح قرار نگیرد و لبه های آن سفید بماند یا این که پارچه چین و چروک و تا بخورد. به همین ترتیب در مراحل صراحی و چاپ هم نیاز به دقت بالاتری است.

۸- مراحل کار چاپ پارچه برش خورده چگونه است؟

  1. ابتدا پارچه ها برش می‌خورند
  2. الگوی برش در اختیار طراح گرافیک قرار می‌گیرد
  3. طرح مورد نظر طراحی می‌شود و درون الگو قرار می‌گیرد
  4. طرح توسط پرینتر یا پلاتر سابلیمیشن بر روی کاغذ سابلیمیشن چاپ می‌شود
  5. طرح توسط پرس حرارتی یا کلندر بر روی پارچه برش خورده انتقال داده می‌شود.
  6. لباس دوخته می‌شود.

چاپ پارچه برش خورده

۹- دستگاه چاپ طاقه پارچه با دستگاه چاپ پارچه برش خورده چه فرقی دارد؟

برای طاقه پارچه باید از پلاتر های رول به رول و دستگاه کلندر استفاده نمود ولی پارچه های برش خورده را هم میتوان با پرینتر رومیزی در ابعاد کوچک چاپ نمود و هم با پلاتر های صنعتی سابلیمیشن و برای پرس میتوان هم از پرس های دستی سابلیمیشن استفاده کرد و هم از دستگاه کلندر

خدمات چاپ سابلیمیشن در مجموعه ساتیاتکس

مزایای استفاده از خدمات چاپ طاقه پارچه در مجموعه ساتیاتکس:

۱- استفاده از بهترین مواد خام سابلیمیشن

اگر از چاپخانه های مختلف قیمت بگیرید با عدد های مختلفی روبرو می‌شوید که اصلی ترین دلیل این تفاوت قیمت ها مواد خامی است که هر کدام از این چاپخانه ها استفاده می‌کنند. مواد خام درجه دو چینی، درجه یک چینی، کره ای، و اروپایی و … بنا بر این فقط با به دست آوردن قیمت نمی‌توان به کسی اعتماد کرد و کار خود را به او سپرد. بهتر است نمونه های کار آنها را از نزدیک ببینید. ما در ساتیاتکس از بهترین رنگ و کاغذ استفاده می‌کنیم. تا بتوانیم کیفیت قابل قبولی برای مشتریان خود ارایه دهیم.

۲- به روز ترین دستگاه های چاپ سابلیمیشن

گروه ساتیاتکس به پیشرفته ترین دستگاه های صنعت سابلیمیشن مجهز می‌باشد. که مزایای آن کیفیت بسیار بالای محصولات و همچنین آمار تلفات و خرابی بسیار پایین کار است.

۳- چاپ طاقه پارچه تا عرض ۱۹۰

با توجه به این که خروجی بیشتر دستگاه های مورد استفاده در ایران تا عرض ۱۶۰ سانتیمیتر چاپ می‌کنند، عرض دو متری دستگاه های پلاتر و همچنین دستگاه کلندر مجموعه ساتیاتکس یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید.

۴- توانایی تولید روزانه 10،000 متر

به لطف دستگاه های صنعتی پر سرعت، ما توانایی تولید روزانه ۵۰۰۰ متر طاقه پارچه چاپ شده را داریم.

۵- مرکز چاپ سابلیمیشن تهران در خیابان جمهوری

مجموعه چاپ سابلیمیشن ساتیا در تهران و در مرکز چاپ سابلیمیشن قرار دارد. و تمام دستگاه های پلاتر و دستگاه کلندر و همچنین واحد طراحی همه در یک مجموعه به صورت یک پارچه در سه راه جمهوری می‌باشد. بنابر این قابلیت دست رسی به ما از هر کجای تهران آسان است.

۵- قیمت رقابتی

دیدن نمونه کیفیت و مقایسه آن با قیمت نهایی کاری ضروری است. ما افتخار می‌کنیم که با تنظیمات دقیق دستگاه ها (پروفایل سازی) و کادر فنی با تجربه و همچنین حاشیه سود حد اقل توانسته ایم خدمات خود را بسیار رقابتی قیمت گذاری کنیم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *